Lufthansa Technik i Polskie Linie Lotnicze LOT poinformowały wczoraj (23 stycznia), że rozszerzają współpracę w zakresie obsługi technicznej, napraw i remontów (Maintenance, Repair and Overhaul - MRO). Dzięki nowej umowie silniki boeingów 737 MAX LOT-u będą serwisowane nie tylko przez LH Technik w Hamburgu, ale także w zakładach XEOS we Wrocławiu.
Polski przewoźnik przyznał niedawno niemieckiej firmie pierwszą partię usług dla najnowszej generacji silników CFM International LEAP-1B napędzających flotę boeingów 737 MAX. Jak podkreśla LH Technik, pierwszy silnik serwisowany w ramach tego kontraktu został przeprowadzony w ojczyźnie linii lotniczej, w zakładach XEOS pod Wrocławiem, co oznacza pierwszą w historii Lufthansa Technik inspekcję silnika LEAP w ramach lokalnego joint venture z GE Aerospace. Niemal równolegle, drugi silnik LEAP zakontraktowany dla Lufthansa Technik został wprowadzony do warsztatu silnikowego firmy w Hamburgu.
- Po pozytywnych doświadczeniach z usługami Lufthansa Technik dla naszych silników CFM starszej generacji, jesteśmy pewni, że teraz powierzymy również nasze silniki CFM najnowszej generacji ich renomowanemu doświadczeniu, którego część jest nawet oferowana na miejscu w Polsce - powiedział Maciej Macieje2wicz, szef działu silników w PLL LOT.
Warto dodać, że w ubiegłym roku Lufthansa Technik świadczyła już szereg innych usług MRO dla LOT-u. Po podpisaniu przez obie firmy wstępnej umowy ramowej w lutym, Lufthansa Technik Malta przeprowadziła w kwietniu 2024 r. pierwszy
przegląd typu C (C-Check) boeinga B787-9 polskiego przewoźnika. W maju ubiegłego roku podpisano umowę na pierwsze
usługi serwisowe dla silników CFM56-7B używanych przez LOT w samolotach B737-800NG. Usługi te są wykonywane w Hamburgu, a ich uzupełnieniem są inspekcje dotyczące najnowszych jednostek napędowych CFM LEAP, które będą prowadzone we Wrocławiu i Hamburgu.
- Jesteśmy dumni z naszych szerokich możliwości w zakresie silników CFM LEAP, a teraz jeszcze bardziej, ponieważ wraz z umową z LOT-em pozyskaliśmy kolejną znaną na całym świecie linię lotniczą i możemy obsługiwać silniki najnowszej generacji. Po niedawnym uzyskaniu certyfikatu obsługi dla silników CFM LEAP, XEOS idealnie uzupełnia nasz warsztat silników LEAP w Hamburgu i dodatkowo wspiera nasz udany rozwój dla tego ważnego typu silnika. Wspaniale jest widzieć, jak oba zakłady zaczynają działać dla naszego cenionego klienta, ale szczególnie wspaniale jest obsługiwać pierwszy silnik na rodzimym terenie LOT-u - powiedział David Sturz, dyrektor ds. sprzedaży korporacyjnej w Lufthansa Technik.